Edirne İmece'ye bir destek de CHP'den

04.05.2020 - 19:57, Güncelleme: 02.12.2020 - 18:09 7702+ kez okundu.

Cumhuriyet Halk Partisi Edirne İl Örgütü; Edirne Belediyesi’nin hizmete sunduğu Edirne İMECE Programı aracılığı 210 aileye gıda yardımında bulundu. Bugüne kadar Edirne İMECE’ye bağış yapan vatandaşlar sayesinde 7 bin aileye gıda yardımında bulunduklarını belirten Edirne Belediye Başkanı Recep Gürkan, “Gün dayanışma günüdür. Bu bir parti meselesi değil; partiler üstü bir meseledir” dedi.

Cumhuriyet Halk Partisi Edirne İl Örgütü; Edirne Belediyesi’nin hizmete sunduğu Edirne İMECE Programı aracılığı ile 210 aileye gıda yardımında bulundu. Koronavirüs ile ilgili tedbirleri 8 Mart’tan bu yana titizlikle uyguladıklarını belirten Edirne Belediye Başkanı Recep Gürkan,  “Bu kapsamda önceliğimiz vatandaşın sağlığıydı, hijyen ve sağlık tedbirleriydi. Toplumun ortak yaşam alanlarının yüzey dezenfektanlarıyla dezenfekte edilmesiyle başlayan süreç; toplu taşıma araçları, duraklar, minibüsler, otobüsler, taksiler, iş yerleri derken çoklu yaşanan apartman ve sitelerde devam etti.  Ardından tüm vatandaşlarımıza meskenlerine, konutlarına, evlerine kolonya, maske ve el dezenfektanlarından oluşan hijyen kitlerini teslim ettik.  Bugün itibarıyla evlere teslim bitti. Tabi atlanan olmuş olabilir, evde olmayan olabilir, eğer öyle bir durum varsa vatandaşlarımız bize sosyal medyadan veya telefonlarla ulaşırlarsa onların da yine hijyen kitlerini evlerine götürmeye devam edeceğiz. Ama mahalleler bazında, 24 mahallede yaptığımız dağıtımlar sona erdi” diye konuştu. Diğer taraftan da bağışçılar ile ihtiyaç sahiplerini buluşturmak adına bir kampanya düzenlediklerini belirten Gürkan, “Diğer taraftan tabii yaşam temizlik malzemeleriyle devam etmiyor. Bir taraftan da insanların karnını doyurması gerekiyor ki bu da çok önemli bir sorun. Birçok insanımız işyerini kapatmak zorunda kaldı. Çeşitli nedenlerle birçok çalışan da işyerinin kapanması nedeniyle işsiz kaldı, aşsız kaldı, ekmeksiz kaldı. Bizde Edirne Belediyesi olarak başlattığımız Edirne İMECE Programıyla yardıma ihtiyacı olanlarla, yardım yapmak isteyenleri buluşturduk. Ama birbirlerini görmeden, birbirlerini tanımadan buluşturduk onları. Toplumsal kültür dinamiklerimizden olan ‘Alan elin veren eli görmediği’ bir yardımlaşma sistemi oluşturdu. Bununda adına Edirne İMEEC dedik. Çünkü imece bizim kültürümüzde var, genetiğimizde var, yapımızda var. Ve yaklaşık bir aydır da Edirne İMECE Programıyla bir taraftan ayni bağışları kabul ediyoruz, gıda bağışlarını kabul ediyoruz, temizlik malzemesi, kitap, kırtasiye, giysi, oyuncak gibi bağışları kabul ediyoruz. Bir taraftan da ihtiyacı olan vatandaşlarımızın taleplerini alarak, onların evine kadar ulaşarak bu yardımları kimse görmeden, kimse bilmeden yapıyoruz, yapmaya devam ediyoruz” dedi. 7 BİN İHTİYAÇ SAHİBİNE GIDA YARDIMI Bugüne kadar yaklaşık 7 bin ihtiyaç sahibi vatandaşın evlerine gıda paketlerini ilettiklerini belirten Gürkan, “Tabi bu süreci virüs krizi ile sınırlı tutmayacağız. Çalışmamız kriz bittikten sonra da korunma tedbirler kalktıktan sonra da devam edecek. Yine ihtiyacı olan vatandaşlarımızın aynı şekilde bağışçılarla ihtiyaç sahiplerini  buluşturmaya devam edeceğiz. Edirne İMECE diye bir program uygulamaya sunduk, akıllı telefonlara indiriliyor.  Bugün itibariyle yaklaşık 11 binden fazla kişi bu programı cep telefonlarına indirerek kayıt oldu,  olmaya da devam ediyor.  Edirnelilerin göstermiş olduğu bu yardımlaşma duygusu gerçekten çok takdire şayan, her türlü övgünün üzerinde bir duygu. Bu kapsamda CHP İl Başkanı Fevzi Pekcanlı ve CHP Merkez  İlçe Başkanı Avukat Burak Güngörmedi  de geçtiğimiz Cuma günü beni aradılar.  Onlar da parti olarak, CHP olarak bu İMECE kampanyasına kendi aralarında topladığı, kendi ceplerinden yaptıkları katkılarla, aldıkları gıdaları bizim aracılığımız ile dağıtılmasını istediklerini söylediler. Biz de bunu memnuniyetle karşıladık. Bu bir parti meselesi değil. Bu bir partiler üstü meseledir. Ben CHP İl Başkanıma, İlçe başkanıma ve tüm üyelerimize de göstermiş oldukları bu hassasiyet için teşekkür ediyorum. Gün birlik, beraberlik günü; gün dayanışma günüdür” şeklinde konuştu. Konuyla ilgili açıklama yapan CHP İl Başkanı Fevzi Pekcanlı , Edirne Belediyesi’nin bu zor günlerde başlatmış olduğu İMECE kampanyasına Cumhuriyet Halk Partisi'nin Edirne İl Örgütü olarak bir nebzede olsa katkıda bulunmak istediklerini söyledi. Tüm vatandaşlardan da bu kampanyaya destekte bunulmasını isteyen Pekcanlı, “Ben değerli Belediye Başkanımıza da son iki ayda;  özellikle 8 Mart’tan beri, bu konu virüsü ilk tespit edildiğinden beri yaptığı çalışmalardan dolayı bütün basın mensupları önünde çok teşekkür ediyorum. Özellikle bu kampanyalarla da kapı kapı gezip hem erzak hem de kolonya, dezenfekte malzemesi, maske ve eldiven dağıtan bütün personelimize çok teşekkür ediyorum” diye konuştu. CHP Merkez İlçe Başkanı Burak Güngörmedi de “Bu İMECE kampanyası bir günlük, iki günlük bir yardım kampanyası değil kalıcı bir kampanya.  Başkanımızın Edirne'ye kazandırdığı, bir elin verdiğini diğer elin görmediği, örf adetlerimize uygun bir yardımlaşma kampanyası. O yüzden Edirneli vatandaşlarımız bugüne kadar desteklerini yüksek oranda gösterdi ve biz bu oranın daha da yükselmesi için, farkındalık yaratmak için bugün İl ve Merkez İlçe olarak gıda yardımında bulunuyoruz. Bunu basın huzurunda yapıyoruz ki farkındalık ve yardımlaşmadaki rekabetin artmasını istiyoruz. Çünkü rekabet bu konuda artarsa, muhtaç insanlarımız daha fazla yararlanacak ve evlerinde daha fazla gıdaya ve yiyeceğe sahip olacak. O yüzden huzurunuzda bende Başkanıma Edirne’mize böyle yardımlaşma etkinlik kazandırdığı için teşekkür ediyorum” dedi.

7 BİN İHTİYAÇ SAHİBİNE GIDA YARDIMI

Habere ifade bırak !
Habere ait etiket tanımlanmamış.
Okuyucu Yorumları (0)

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve seffafbelediyecilik.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.